lauantai 15. syyskuuta 2012

"It is the journey that matters, the distant wanderer" / Wanderlust - Nightwish

Näin lauantai-illan ratoksi ajattelin aloitella uudenlaista tapaa pitää tätäkin blogia hengissä. Minulle erittäin tärkeä asia musiikissa on nimittäin lyriikat, joista kehittelen jos minkälaista stooria ja yhdistelen sopivia pätkiä omaan elämääni. Aion toteuttaa tätä usean eri bändin lyriikoihin syventyen, muttei liene epäselvää, että lempibändistäänhän sitä eniten ihminen irti saa. Tulette siis kohtaamaan täällä useita Nightwishin lyriikoihin liittyvää postausta.

Aluksi meinasin tehdä tämän vain Yövissyn biiseistä, mutta sitten tulinkin toisiin aatoksiin ja pääsette tulevaisuudessa lukemaan mun lempipätkiä mm. Sonatan, Ensiferumin, Avril Lavignen, Stam1nan, Eluveitien, Katatonian, Moonsorrowin ynnä muiden yhtyeiden tuotannosta. Olisiko mukavaa, jos kommentoisin näitä pätkiä jotenkin, vai laittaisin kuten tässä postauksessa. Minusta jokaisen nimittäin kuuluu tehdä omat tulkitansa ja tykätäkin eri kohdista.

Tässä postauksessa tulisi kuitenkin Nightwishin kolmen ensimmäisen levyn lyriikoiden parhaimmistoa, näitä nyt ei niin paljoa ole, sillä onhan se myönnettävä, että Tuomas on kehittynyt sanoittajanakin valtavasti ajan kuluessa!


"However cold the wind and rain
I'll be there to ease up your pain
However cruel the mirrors of sin
Remember, beauty is found within"
Beauty and the Beast



"Needed elsewhere
to remind us of the shortness of our time
Tears laid for them
Tears of love, tears of fear
Bury my dreams, dig up my sorrows
Oh, Lord why
the angels fall first"
Angels Fall First



"What does the free fall feel like?
Asks the boy with a spark in his eye
Know why the nightingale sings?
Is the answer to everything

Taking a step to a world unbound
Spinning my fantasies all around
Freed from the gravital leash
I swear the heaven's in my reach"
Know Why the Nightingale Sings?



"I wish for this night-time
to last for a lifetime
The darkness around me
Shores of a solar sea"

Sleeping Sun



"I want to see where the sirens sing
Hear how the wolves howl
Sail the dead calm waters of the Pacific

Dance in the fields of coral

Be blinded by the white
Discover the deepest jungle"

Wanderlust



"It is the journey that matters, the distant wanderer"

Wanderlust



"So much to live for, so much to die for
If only my heart had a home"

Dead Boys Poem



"Never sigh for better world
It's already composed, played and told
Every thought the music I write
Everything a wish for the night"

Dead Boy's Poem



"So much more I wanted to give to the ones who love me, I'm sorry
Time will tell (this bitter farewell)
I live no more to shame nor me nor you
And you... I wish I didn't feel for you anymore"

Dead Boy's Poem

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Riitasointuja? Epävirettä? Ei virheettömyys ole täydellistä. // A.Hyyrynen