Näytetään tekstit, joissa on tunniste Uusi tuttavuus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Uusi tuttavuus. Näytä kaikki tekstit

tiistai 3. heinäkuuta 2012

If I'm looking back behind to long forgotten times, there's something that is burning on and on. / Valentine - Xandria

Johan tässä on pitkälle yli kuukausi taukoja pidettykin.. Ei ole kummoisempia musiikkiminussa tapahtunut, joten jos laiminlyön toista blogiani, tämä versio kokee sen paljon pahemmin. Olen töissä saaressa ja kuuntelen päivittäin Punaisen laulukirjan biisejä ja soittelen sitten sitä tasapainottaakseni vähän Mokomaa ja H.I.M.iä pianolla. Siinäpä päivieni kulut töiden ohella.. Nyt olen kuitenkin lomalla, ja vihdoinkin ehtisin kuunnella musaa.

Viikon sisään olen ajanut sisään pari uutta viisua, H.I.M.in In Joy and Sorrowin ja Tehosekoittimen Maailma on sun -biisin. Kumpikin näistä biiseistä tuo mieleen vain ikäviä juttuja, mutta niitäkin elämässä aina silloin tällöin tapahtuu.

Mukavampi tuttavuus on tänä vuonna uusimman levyn julkaissut saksalainen Xandria. Edellisen kerran bändiä kuunnellessani, se ei oikein kolahtanut. Nyt Manuela Krallerin tullessa kuvioihin täytyykin miettiä uudestaan. Vanhaa Nightwishiä vähän raskaammalla soundilla, kolahtaa! Musavideobiisin Nemo-video fibat tuskin tulevat yksistään minulle, mutta pakko sanoa, että tässä on kerrankin onnistuttu, eikä kopiointi haittaa. Outoa, että sanon niin, mutta tällaista musiikkia on ollut niin kova ikävä. Ikävä sitä, että voit kuunnella vain seuraavia ja seuraavia biisejä tietämättä mitä odottaa. Voi kyllä, tänne vielä vähäsen lisää tällaista!



En tiedä tuleeko tässä kirjoiteltua tänne ennen festareita mitään, pää lyö melkoisen tyhjää. Meinasin ennen Dark Shadow:ta tehdä musiikkimakua aakkosissa, mutta sitten sekin ajatus lysähti kokoon. Kenties toteutan sitä jollakin tavalla, tai sitten en. Yritän ideoida kuitenkin jotakin, jota tässä blogissa ei vielä ole nähty. :)

tiistai 8. toukokuuta 2012

Laske juoni juoksemahan, virka vippelehtämähän. Kullaista kujoa myöten, hopiaista tietä myöten. Jost`on sillat silkin pantu, sillat silkin, suot sametin. Veralla vetalät paikat, pahat paikat palttinalla! / Arcadia - Faun

Mulla olisi pari uutta bändiä esiteltävänä, kotimainen ja sveitsiläinen, mutta sitä ennen kehoittaisin jokaista klikkailemaan mielipidettä tuohon blogin laitaan spotify-linkkien vai youtube-linkkien postauksesta. Itse tulee kuunneltua todella vähän musiikkia youtubesta, mutta vielä vähemmän Spotifystä, mutta toisaalta sieltä pääsee paljon helpommin tutustumaan uusiin bändeihin ja biisit tullee ihan last fm:n astikin. Joten, sana on vapaa tämän postauksen kommenttiboksissa, jos jottain tullee mieleen asian tiimoilta.

Niin, no jos vain osaisin tehdä kyseisen kyselyn. En todellakaan löydä tästä uudistuneesta Bloggerista paikkaa, josta voin lisätä noita sivujuttuja, joten joku fiksumpi ihminen saisi auttaa minua. Vinkatkaahan jos on tietoa.. Kertokaa toki mielipiteenne edes kommenttiboksiin!

Jos tällä kertaa lähdetään folkkiteemalla liikkelle, tulee ensimmäisenä esittelyvuoroon sveitsiläinen 22-vuotias muusikko, jonka tuotos on kosketinpainotteista orkesterielementtejä sisältävää 'isoa' musiikkia goottityylisillä vivahteilla ja ihan perus folkkimenolla. Kolahtaa siis meikäläiseen aika lujaa! Kyseessä on komealla ulkonäölläkin kruunattu, seitsemän levyä julkaissut Adrian von Ziegler.


Nämä biisit on siis melko lyhkäisiä sävellyksiä, mutta toisaalta erityisesti datailun taustalle instrumentaaliset biisit sopivat enemmän kuin hyvin. Näissä on kuitenkin sitä folkkimenoa, jolle itse sytyn - ja kovasti!


Suomalaisista yhtyeistä otan esille Embassy of Silencen. Suoraan yhtyeen mikserisivuilta lainattua tekstiä: "Embassy Of Silence on Riihimäki-Helsinki - akselilta kotoisin oleva yhtye, jonka tarkoituksena on luoda omaperäistä, kaunista ja hyvällä tavalla kylmiä väreitä aiheuttavaa rockia metallivaikuttein. Melodinen tarttuvuus, mahtipontisuus ja kokeilunhalu ovat yhtyeen avainsanoja. Myös akustiset kitarat ovat huomattavassa roolissa EoS:in musiikissa." Voin allekirjoittaa tuon kokonaisuudessaan, mutta tahtoisin lisätä myös Ineksen upeat vokaalit tuohon kehulistaan. Ensimmäisenä kuulemani kappale oli Soulbroken, joka on edelleen uuden levyn suosikki. Myös muita kivoja kappaleita toki bändiltä löytyy, kuten Absinthe Eyes, Opium Words tai Baron Samedi. Mun on pakko myöntää, etten todellakaan arvannut kyseessä olevan pienehkö suomalainen bändi ensikuulemalla. Kyssyin kaverilta bändin kotimaata, ja yllätys oli vähintään suuri, kun vastaus kuului Suomi. Bändillä on jotenkin todella ammattimainen ote ja onnistuneet äänitykset. Korvia suorastaan hivelee! Tästä tulee hetkittäin kyllä mieleen erityisesti Within Temptation, mutta Baron Samedista myös hiukan Emilie Autumn, mutta yhtäläisyyttä on hankala saman tyylisessä musiikissa toki välttää. Baron Samedin yhteys selittynee Ineksen äänen vibralla?

Tähän loppuun haluan laittaa vielä unkarilaisen Faunin Arcadia-kappaleen, joka tosiaan on vedetty suomeksi. Järjetön aww-efekti tuli, kun saksalainen vaihtarimme Lena linkitti tän mulle. Vanhahtavat sanat on vain niin ah.



Oliko näistä bändeistä joku tuttu? Kolahtiko? Menikö vihattujen top-10 kärkeen?

maanantai 16. huhtikuuta 2012

Just stay where you are, let your fear subside. Just stay where you are if there's nothing to hide. / Watercolor - Pendulum

Pendulum on australialainen elektronista musaa esittävä kuuden miehen porukka, kuten varmaan moni tietääkin. Olen varmasti itsekin biisejä kuunnellut aiemminkin radiosta, mutta nyt on menossa jälleen hiukan kevyempi kausi musiikkimaussani ja pläräilin kevyemmän ja melodisen musan perässä koneeni kirjastoa läpi, kunnes päädyin Pendulumin kohdalle. Pohdin kyllä edelleen, että miksi mulla on nää biisit koneella. Klikkasin vaan yhden biisin soimaan, jonka nimi vaikutti ainakin etäisesti tutulta, sillä kyllähän sitä jotakin biisien nimistä muistaa, jotka joskus on kuullut.

Niimpä tällä kertaa tutustumisen kohteeksi päätyi niin Witchcraft kuin Watercolorkin, ja oikeastaan Immersion levy kokonaisuudessaan sitten Spotifyn kautta. Ehkäpä tätä voisi tulevaisuudessa ehdotella kavereille, ku toisena vaihtoehtona on jotakin niin jäätävää Elokuuta. Onko joku tullu kuunnelleeksi tätä enemmänkin? Tutustumisen arvoisia biisejä?

sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Ich singe bis der Tag erwacht ein heller Schein am Firmament, mein Herz brennt! / Mein Herz Brennt - Rammstein

Viikonlopun teemana kajareitani on runtannut ruttuun saksalainen musa. Erityisesti tällä kertaa soittoon on päässyt Rammstein, jota vasta pikku hiljaa itselleni availen. Painotan kuunteluani hyvin pitkälle auf Deutsch oleviin biiseihin ja niimpä tämä postaus käsittelee saksankielistä tuotantoa.

Yleensä en läksyjä tehdessäni nykyään kuuntele musiikkia, mutta erityisesti eri kielten aineita tehdessä musiikkia tulee kuunneltua. Musan kanssa on helppo virittää oma pää tietylle kielelle, jonka jälkeen tekstin työstäminen on helpompaa. Toisinaan biiseistä voi jopa löytää sanontoja ja juttuja, joita voi hyödyntää omassakin kirjoitelmassa. Poikkeuksena toki äikkä, jonka juttuja tehdessä on poikkeusetta oltava hiljaista. Näinpä ollen mulla on soinu rakastamani Spieluhrin lisäksi myös muita tsipaleita, joista ylitse muiden on noussu tämmöset viisut.



Stirb Nicht Vor Mir lienee monelle ainakin sävelen tasolla tuttu, onhan kyseessä aika iso hitti. Ei liene vaikea päätellä englannin kielisistä osioista 'Stirb Nicht Vor Mirin' tarkoittavan 'Älä kuole ennen minua'.

Saksankielisistä biiseistä oppii uusien sanojen ja sanontojen lisäksi myös todella paljon lausumisasuja. Koska saksan lausumisoppi on aika helvetillistä, erityisesti kirjoitettuna lausumisohjeet ovat niin kamalia, on paljon helpompaa katsoa kirjoitusasua ja kuunnella lauletun biisin sanoja ja oppia uuttaa. Ei sillä, etteikö saksassa olisi selviä linjoja tiettyjen kirjainyhdistelmien lausumiseen ja itse alan pikku hiljaa jo niitä ymmärtääkin.

Toki sanavarasto karttuu huimasti suomennellessa biisien sanoituksia, mutta toisaalta mitä ihmettä kaikilla kummallisuuksilla tulee tekemään. Enigeis, tämän seuraavan biisin sanoma on kuitenkin kohdillaan 'Sydämeni palaa' - 'Mein Herz Brennt'


'

No miten on, kolahtaako saksamusa? Puhuuko teistä lukijoista joku saksaa? Spricht niemand Deutsch hier?

sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Through the confines of tomorrow we reappear still, timeless and elemential. / Endings and Continuations - Dimmu Borgir

Koska mä oon no-lifettäny musiikin tiimoilta nää kuukauden päivät, en ennen tätä sunnuntaita saanu aikaiseksi kuunnella Norjan reissun levyostosta, Dimmu Borgirin Abrahadabraa. Nyt lykkäsin levyn tyngän koneeseen norjalaisen mussiikin innoittamana (lue laitoin eilen rastat päähän olen tr00-evil kuuntelemalla Burzumia) ja toivoin parasta.

En varmaan olisi alkanut tätä edes rustailla ellei levyn eka biisi, joka sattuu olemaan instrumentaalinen Xibir olisi sattunut herättämään mielenkiintoani levyä kohtaan. Voe pojat, iski ku talikko takaraivoon ja toimi sopivasti herättelevänä biisinä kohti kitarariffialkuista Born Treacherousia, joka ei sekään melodisten kipparitilutusten ja toisaalta aika yksinekertasine biisirakenteidensa perusteella kuulosta yhtään pahalta.



Vaikkakin puolessa välissä kappale tuntuukin muuttuvan ihan erilaiseksi kuin alussa ja raipaniskuja tuntuu kovasti satelevan rumpujen muodossa. Melko paljon tästä kappaleesta kyllä puheosuuksiksi luettavia laineja löytyy, ei toimi noin isossa määrin ehkä niin hyvin kun voisi meikäläisen mielestä.

"Insanity keeps me away and free from the core of responsibility
But once the pace quickens I'll be derived from myself in total mind captivity"
Pätkä Born Treacherousista.


Seuraava biisi, Gateways alkaa taas ihan erilaisella tavalla kuin edellinen biisi ja juuri tällä hetkellä ekaa kertaa kuunnellessani voin sanoa, että alussa ainakin on yhdistetty folkin ja black metalin parhaat puolet itselleni! Biisistä löytyy mukaansa tempaava rytmi, leffojen paholaisnaisten kuuloista luritusta (made by Agnete Kjølsrud, norjalaisen Animal Alpha -yhtyeen laulaja), jonkinlaisia kuorojakin, ei siis voi olla paha yhtälö. Yksi levyn ehdottomista helmistä ja siksi lieneekin sinkkubiisi - dunno, jotenkin tulee ainakin hetkellisesti mieleen Scaretale Nightwishilta tästä?

Pakko muuten sen verran todeta, että onpa kerrankin tyylikäs video. Vaikka kaikenlaista härpäkettä löytyykin vaikka muille jakaa, ei video tunnu olevan liian sekava ja pikkutarkka. Ihan asiallista!



Gatewaysia seuraa Chess with the Abyss, jossa aika nopeasti alkavat lauluosuudet on kerrattu melkoisiksi koskettimien kaiuilla. Tämä jää ainakin ekalla kuuntelulla melkoiseksi sekamelskaksi, eikä totta puhuen edes tee mieli kuunnella kyseistä kappaletta uudestaan. Seuraava.



Yhtyeen nimikkoraita, Dimmu Borgir, löytyy levyn viidenneltä biisipaikalta. Koko biisi polkaistaan käyntiin kuoroilla ja lähdetään kasvattamaan biisiä melkoisen kevyeen suuntaan, joita Shagrathin laulut kuitenkin vähän tuovat metallin raskausasteikolla alaspäin. Onhan tässä biisissä jo melkoisesti eroa vanhempaan Borgiriin, vaikka sitä en muutaman biisin lisäksi olekaan kuunnellut. On kaiken maaliman tilutusta ja krumeluuria, melko massakitarasoolojakin, vaikka välillä toki biisistä kasvaa osioita, jotka eivät varmasti ihan tavantiinoille ja -taunoille toimisi. Voin kuitenkin kuvitella, millanen show tähän biisiin saataisiin sullottuna livenä ja näin ollen biisi olisi ainakin todella upeaa katsottavaa!

"Forgive we shall not, forget we shall not. Fire is with or against you and so it burns!"

Edellisen biisin juhlava loppu hiljeneekin Ritualistin akustisiin kitaroihin ja puheeseen noustakseen vaan kohti tutumpaa Dimmu Borgir -soundia. Tässä biisissä on sitä menoa ja meininkiä varmaan myös sille vähemmän suurelle yleisölle suunnatun Borgirin ystäville. Tässä on itsellenikin sopivasti koskettimia ja rankempaa menoa yhdistettynä. Kertosäe on erityisen toimiva, vaikkakin muuten kappaleessa olisinkin voinut vähän naftimmalla otteella laittaa koskettimia mukaan.



Levyn seiska, joka on muuten mun onnennumero, The Demiurge Molecule jää vähän edeltäjänsä varjoon. Levyn toimivia biisejä, jotka ei kuitenkaan sen enempää herätä positivisia kuin negatiivisiakaan kommentteja. Torvet bongattu!

A Jewel Traced Through Coal alkaakin aavemmaisella soundilla, iix! Mua vähän huvittaa tää alku, levy on muutenkin melodinen niin tämä vaan jotenkin.. lyö läskiksi koko homman. Darayn pohjelihaksille tullee hommaa ainakin tässä biisissä. Tykkään kuitenkin biisin lopusta, joka jää kuin soimaan ja sitten kuitenkin tulee tukutukuktuku -loppu.



Renewalin alkuun on upotettu hyvällä menestyksellä kitarasooloa, jonka jälkeen tulee biisin rakenteen muuttava eka säkeistö - toimii! Tässäkin on toimiva muuta kappaletta korkeampi kertsi.

Levyn lopettava Endings and continuationsin alku herättää taas mielenkiinnon tuomalla mieleen mustan, pimeän luolan jossa palaa yksi pieni soihtu seinällä ja tuntuu kuin seinät puhuisivat juuri minulle. Levyn nimi löytyykin tästä kappaleesta kuin tuulen kuiskailuina. Odotukset tätä biisiä kohtaan eivät tosissaankaan olleet korkealla, mutta pakko todeta tämän nousevan ehkäpä jopa levyn top kolmosen johtoon! Vihdoinkin tässä on onnistuttu yhdistämään sopivasti puhetta, melodisuutta ja kunnon menoa! Hiljenevä Abrahadabra -litania jää sopivasti soimaan päähän ja vaatimaan jonkun kappaleen uudestaan kuuntelua.


Summasummarum levy on 59 norjan kruunun hintaansa nähden loistava ostos! Kenties muukin norjalainen mättö kuin Burzum alkaa tämän iltapäivän ansiosta kolahtaa meitsille paremmin. Vaikka Dimmua kovasti arvostellaankin uskottavuutensa tähden, on levy minusta toimivaa kamaa.

En kuitenkaan olisi heti julistamassa tätä vuoden 2010 parhaaksi levyksi, sillä joku tästä kuitenkin jäi puuttumaan. Levyn läpi kulkeva yhtenäisyys biisien välillä luo kuitenkin levylle sanomaa, jonka voi osittain jo ensimmäisellä kuuntelukerralla ymmärtää. Levyn ja musiikkivideoidenkin visuaalisuus on kuitenkin todella upeaa katseltavaa ja tuijjottelinkin tämän postauksen kuvituksena olevia kuvia melko tiiviisti levyn kappaleita kuunnellessani.

Innostukseni norjalaiseen musaan on muutaman viime kuukauden kuluessa nostanut päätään ja kovasti odottelen pääseväni kyseiseen maahan uudestaan, tällä kertaa jollekin keikallekin!

Mutta miten on, kallistutteko enemmän vanhan Dimmun suuntaan vai kenties tämän uudemman vai onko koko bändi ihan no-no?

torstai 15. joulukuuta 2011

I am hearing voices which are making me scream, voices which are making me feel. / Escape - ASXX

Hienosti tässä skippailen tälle illalle suunniteltua laatuaikaa avaruus- ja normigeometrian parista, puhumattakaan korkeamman asteen epäyhtälöistä huudattamalla hyvvee mussiikkia. Tälle viikolle tuttuun tapaan jumitus alkaa Northerilla ja siitä sitten eksytään millon mihinkin suuntaan, useimmiten sen hetkisen laulajan siivittelemänä. Tällä kertaa eksyin kuuntelemaan nykyisen Norther-vokalisti Aleksi Sihvosen soolotuotantoa, joka kantaa nimeä ASXX, josta jo aiemmin vähän vinkkailin.

Kokoonpanossa ei ole Aleksin lisäksi muita, vaikka rumpali vaihteleekin biiseissä. Jos totta puhutaan, en olisi ikinä kuunnellut biisiäkään tätä, ellei eräs kaverini paukuttaisi rumpuja yhdessä niistä biiseistä. Tämä kyseinen biisi antaa meikälle melkoiset Pain-fibat, eikä useamman kuuntelukerran jälkeen ole edes niin kuraa kuin kuvittelin! En oikein osaa sisäistää tuota Aleksin oikeastaan koko puhdasta suoritusta, mutta kerta toisensa jälkeen kuunneltuna alkaa sekin toimia. Varsinki kertsistä uusin Painin albumi tullee kyllä tästä minulle mieleen, mikä ei sinällään ole huono asia. Tsekatkaa ja kertoilkaa mielipitteenne!

perjantai 11. marraskuuta 2011

Forcing you at cold death torment laugh not certain when you die. / Grief to Master - Noctiferia

Löysin mitä omituisinta kautta slovenialaisen monia metallin raskaimpia genrejä yhdistelevän mutta eniten ehkä industrial/bläkkis-pumpun nimeltä Noctiferia. Bändi on ollut kasassa jo 19 vuotta eikä hiukan raskaampi englanninkielinen industrial ole ainakaan millään tavalla huono lisäys musakenttääni. Tsekatkaa jos industrial millään muotoa uppoaa!



maanantai 31. lokakuuta 2011

How will you feel, how will your mind adjust when you get the fact that will change it all? / Left To Disintegrate - Profane Omen

Aika Profane Omenille oli lopultakin koittanut ja ensimmäisen 10 sekunnin jälkeen uuden levyn ensimmäistä A Force to be Reckoned Withiä kolahti sen verran kovaa, että järki pois!

2009 tsekkasin bändiltä muutaman hullun biisin Kuopiorockissa, enkä erityisemmin perustanut, vaikka levyltäkin olin urheasti muutaman biisin kuunnellut. Nyt on kyllä pakko myöntää, että hiukan kaduttaa kun perjantaina menin bändin Oulussa skippaamaan. No, parempi myöhään kun ei milloinkaan. Tsekatkaapa itse, jos lisätietous suomalaisiin koviin pienempiin bändeihin on tarpeen.



Pohdin, olisiko järkeä rueta laittamaan varsinkin tällaisiin bändeihin, joilta erityisesti musaa kehotan kuuntelemaan myös linkki Spotifyyn, sillä epäilen että monelta semmonen löytyy ja mieluumin musiikkia tulisi kuunneltua sieltä.
Miltäs kuulloistais?

Tuo minuun kybällä iskenyt A Force to be Reckoned With löytynee tämän linkin takaa.

Runoilen viikonlopun Metalheimistä varmaan viimeistään viikonloppuna, kenties jo perjantaina. Kuvat ja videot olen kyllä koneelle ja bittiavaruuteenkin asti saanut - mutta aikataulu ei oikein anna muulle periksi. Perjantaina alkaa koeviikko ja olen alkanut lyödä tätä viimeistä viikkoa ihan läskiksi koulun osalta, joten nyt on otettava niskasta itseään kiinni ja paneuduttava kunnolla, jotta tuo täysi jakso saadaan nätisti hoidettua alta pois.

Taisin kuitenkin viikonloppuna taas rakastua uudemman kerran tähän jo monta monituista kertaa täällä mainittuun bändiin nimeltä MyGRAIN. Olipa kyllä pitkästä aikaa sellanen veto, että oksat poijjes! Tässä vähän sneak peekkiä tulevasta keikkapostauksesta mun kuvaaman Translucent Dreamsin merkeissä.



Pahoittelen vähän kökköä laatua, valot eivät olleet kuvaamiseen (eikä lavalle näkemiseenkään) erityisen otolliset!
Sorry dudes!

sunnuntai 16. lokakuuta 2011

Jos hän ei tilannettaan tiedosta auttaa voiko vasten tahtoa? / Ystävä - Disease of the Nation

Kahden euroon hintaan eilen käydyt tanssahtelut olivat kyllä yksi parhaimmista illoista pitkilleen. Keikkasyksyssä oli siis vuorossa Disease of the Nation ja Verjnuarmu Kulttuuriareena 44:sella Kalakukkokaupungissa. Startattiin Iisalmesta ensimmäiselle yhteiselle keikkareissulle, jossa koko autolasti taatusti tykkäsi kun luukutettiin The Rudumia. Tökättiin auto parkkiin 44:n tuntumaan ja maastouduimme itse väen sekaan kaupungille. Seikkailimme tietämme kohti Levykauppa Äxää ja Citypörssiä ja hiimailimme myös etsimässä kiinalaista ja osa poppoosta päätyi sinne syömään, mutta minä ja Kristiina suuntasimme Subwayn kautta Topteniin.


Kaiken kaikkiaan reissunhan piti olla varsin edullinen parinkympin pelleily, mutta kuten arvata saattaa eihän ne ennakko-olettamukset pidä aina paikkaansa. Ei tälläkään kertaa. Levykäisiä nimittäin tarttui mukaan useampikin yksilö. Loogisesti ostojärjestyksessä niistä muutaman sanaisen mainitsen.


Amorphiksen Magic and Mayhem löysi kotinsa Äxän levyhyllyn sijaan meiltä, sillä varsin näpsäkkään hintaan sen mukaani sain ja nyt pääsen tutustumaan kunnolla siihen mulle vähän vieraampaan, vanhaan Amorphikseen.

Dissin levyn kävin kipaisemassa heidän keikan loppunsa  ja onneksi hain, sillä Dissin osalta ei ollut enää mitään myytävää Nuarmun keikan jälkeen. Varmaan se EP:kin pitää vielä hommata, josko sitten Miia shoppailee meille kaikille sellaiset kapistukset. On varmaan huvittava näky, jos tyyppi melkeen ostoslistan kanssa lärähtää myyntikojun luo ja ilmottelee tarvitsevansa 34325 EP:tä, 343412 paitaa ja ehkä parit kalsaritkin..

Nuarmuakin piti ostaa, sillä tuota levyä oon kalastellut jo jonkin aikaa sieltä sun täältä ja totesin joskus, etten aio maksaa pari vuotta vanhasta levystä kahtaakymppiä ja sittenpä sitä ei enää saanutkaan mistään. Keikalta sitten sai tuota kympillä ja siinä vaiheessa piti vielä lainailla rahaa siihen, kun viimeiset käteiset meni tuohon Dissiin. No, ehkäpä tämä sallittakoon.

Tosiaan, keikoistakin piti pari sanaa rustailla. Ensimmäisenä ollut Human Waste Disposal Unit oli kyllä varsin kuivakkaa ja eikä tainnut oikein bändin jäsenet itsekään tietää kuinka yleisöön tulisi suhtautua. "Onko teillä nyt syysloma?" "Mitä aiotte tehdä syyslomalla?" -tyyppiset välispiikit olivat viattomuudessaan aika helskatin naurettavia. Tosin, vaikeahan sitä on täysin kuolleelle yleisölle tulla mitään vetämäänkään..

Seuraavana ollut Disease of the Nation puolestaan rokkasi ja hemmetin kovvaa! Olin saanut ensikosketukseni tähän bändiin viikon sisällä keikasta ja kuten taisimme todeta bändiä luukutettassamme, oli bändin musa varsin helposti lähestyttävää ja sitä se oli. Lyriikat jäi päähän parilla ekalla kuuntelulla ja vaikka yleisö oli aivan kuollut, ei ainakaan lavan vasen laita jäänyt kylmäksi.


Settiin kuului paljon sitä tätä ja tuota, eli ei mitään hajua mitä kaikkea tuli ja mitä ei nimittäin fiilistely taisi viedä voiton. Setn alkupuolella ollut Pedofiilit eivät pääse taivaaseen nostatti mun fiilikset varsin hyvälle tasolle loppukeikkaa ajatellen. Star In The World Of Liesin lopun spyro-vaikutteinen kohta sai aivan liikaa vahvistusta Mikon pomppiessa ympäri lavaa. Voi herran jumala Niinan sanoin se naurunremakka oli melkoinen. Pohdin myös kovin, että miksen kerennyt huutaa Ystävän alun "MINÄ OLEN ALKOHOLISTI! MINÄMINÄ!" -pätkää ollenkaan, vaikka Jaina kovasti kertoikin siinä olleen varoitusaikaa, mutta asia selkisi kun kameraa katsoi. Jaampa siis biisin videon teillekin pienet ihmiskaimani.


Kamikaze Queenia edeltäneessä välispiikissä kehotettiin porukkaa tanssimaan ja kun Kaikka ystävällisesti kysäisi, että "Mitäs te haluaisitte tehä?" Nii piti kuulema pistää pitti pyörimään. No ei kyllä pyöriny, mutta tanssahtelut tuli koettua. Herkisteltiin loppubiisi, jonka "Her life is only a sad illusion, should I walk or should I scream, there's no space for me." kohta taisi ainakin allekirjoittaneelta mennä vähän turhan läpäksi. Hienosti Mikko kohtaa tulkitsi itseasiassa aika helvetin hyvin, mutta jotenkin se ei vaan kuulu siihen biisiin, ainakaan vakavissaan ottaen. Mutta kaikessa komeudessaan biisi oli livenä ainakin yhtä hyvä kun odotinkin!


Myös bändin hyvä fiilis välittyi yleisöön asti ja taisi tulla myös katsojaennätyskin. Ja muiden keikkojen yleisömääristä kuulleena en sitä ihmettele, oli paikalla tosiaan ihan mukavasti populaa. Joka tosin oli niin kuollutta, että saatiin viiden tytön kanssa hoidella ainakin meidän lähimailla kaikki liike yleisössä, mutta se ei kyllä menoa haitannut. Hohhoh!


Pari minuuttia ennen Nuarmun aloittelua saavuin sitten ystävieni pariin levyostoksilta ja setti potkaistiin käyntiin tuttuun tapaan Kurjuuvven Valssilla. Yhteiset heilumiset oli vielä voimissaan 2010 kesällä, mutta nykyään suurinosa yleisöstä vaan lahnaa. Hölömöjä ne on, se on fiilistelybiisi!


Setissä oli perusbiisien lisäksi myös Tuljmyrskyt, joka oli kyllä mulle se keikan paras veto. En ole oikein levyversiosta hirveästi innostunut, mutta livenä toimi aivan tuhottoman hyvin. Kuu paestaa, kuollu ajjaakin oli myöskin toimiva, joskin huomio bändiltä taisi mennä valoshowhun sen aikana. Yhtään paskaa vetoa en oo siitä kyllä nähnytkään. Ensimmäistä kertaa kuulin ja itseasiassa koko bändikin kuulema livenä veti coveria, joka nyt sitten sattui olemaan savolainen versio Symphony of Destructionista. Ei erityisemmin sykähdyttänyt. Ihan toimiva ralli ja sinänsä mukava yllätys. Kuuvven sylen syvvyyessä sytytti yleisön fiiliksen ja siinä samassa sitten minunkin ja yllättäen biisi kiilasi keikan top 3:seen.


Uudelta levyltä ei onneksi ollut hirveästi matskua mukana. Kuvajaenen, Turja, Sysisyvän, Lohuton ja Luutarha taidettiin kuitenkin kuulla, mutta nuita kahta ensimmäistä on vaikea ajatella kys. levyn biiseiksi, tai ainakin ei niitä voi paskoiksi sanoa  - toisinkuin esimerkiksi Lohutonta, joka ei vaan mun mielestä sovi livebiisiksi. Turja oli kyllä myöskin aivan helvetin hieno tsipale ja sitä porukalla siinä sitten rallateltiinkin.


On uudella levylläkin tosiaan hyviä biisejä ja esimerkiksi Ualtoen Viemiä odottelin kovasti settiin, kuten myös Mustan virran siltaa. C'moon! Pitäähän se olla. Vuan eipä ollu, siellä se Maaningalla kuulema olj' eikä paekan päälle kerennä. Kalamavesj' tuttuun tapaan olisi ollut mukava kuulla, mutta ehkäpä sitä vielä joskus.



Setin loppuminen Luutarhaan sai muutaman porukastamme varsin sekaviin oloihin 'ei kai ne nyt tosissaan tohon voi lopettaa', no eihän ne voinutkaan vaan lavalle tultiin vetämään vielä kolmisen biisiä. Ei kyllä löydy hirveästi muistikuvia siitä, mikä ensimmäinen niistä oli, mutta sen jälkeen setin lopuksi ajattelemani Laalavat jouset pärähti soimaan ja fiilis yleisössä kasvoi melkoisesti. Tätä seurasi vielä yksi biisi, Lentävä Kalakukko alias Kaikki Junnaan. Monet sai melko sekaisin tämä veto, mutta itse olisin toivonut Laalaviin lopetusta. Kaavoihin kangistunutko.


Miten musta tuntuu että teksti oli varsin negatiivisesti varautunut, mutta mun mielestä keikka oli oikeasti toimiva ja vuoden tauon jälkeen matsku maistuikin ihan eri tavalla kuin muutaman viikon sisällä useampaan kertaan nähneenä. Keikka ei ollut itselleni se the 1, mutta erittäin hyvä silti! Käytiin vielä rupattelemassa orkesterin kanssa ja ottamassa kuva päivitääksemme vuoden takaista otoista ja muuta skeidaa. Käteni on myös täynnä nimmareita, miksi oi miksi?!
 
Erityisesti Dissin tahtoisin päästä näkemään uudestaan ja Nuarmunkin ennenkuin vasta vuoden päästä, sillä alkaahan toi syksynkeikka olla aika perinne jo. Minä kuittailen ja jatkan hyvällä musiikilla aloiteltua lomaani. Tsuptsup!

sunnuntai 28. elokuuta 2011

Ich bin am Leben wie noch nie in meiner Phantasie. / Freiflug - Megaherz

Tämän päivän uusi tuttavuus -titteli menee saksalaiselle industrial metal bändille Megaherzille. Bändi on perustettu Saksassa 1993 ja ollut useampaan otteeseen kaiken maailman tauoilla. Tällä hetkellä bändi kuitenkin on toiminnassa ja julkaisee industrial piireistä tuttuun tapaan levyn tänäkin vuonna joulukuussa.

Megaherzin (= suomeksi megasydän) biiseistä löytyy niin enemmän populäärimusiikilta kuullostavia biisejä kuten tämä alla oleva Kaltes Grap, joka kuullostaa alun perusteella hiukan vanhalta Amoralilta, mutta biisiä en saa päähäni. Myös BFMV-tapaisia vaikutteita voisin väittää tässä olevan.


Mutta myös industriaalimmasta puolesta pitäville löytyy omansa. Esimerkkinä tämä alla oleva.



Tykkään itse molemmista biiseistä ja vaikka lähes koko tähän asti kuulemani bändin tuotannon voikin jakaa samalla kaavalla industrial-biiseihin ja sitten niihin enemmän perusmetallibiiseihin, olen ihan fiiliksissä. Saksan kieli toimii mulle bändeillä yhä paremmin ja paremmin ja Saksasta tulee varmasti löytymään vielä paaaljon mahtavia industrialbändejä - voisivat suomalaiset ottaa mallia. ;)

tiistai 23. elokuuta 2011

Sure a new light will come, the lifewheel is rotating onward. Given is the promise thus assertive we wear on. / The Somber Lay - Eluveitie



Tän pikapäivityksen aiheena on färsaarelainen vuonna 1998 perustettu folk/viikinkimetal bändi Týr. Luin tästä bändistä jo muutamaa viikkoa aiemmin täältä, mutta silloin bändi jäi yhden biisin kuuntelun asteelle. Nyt kuitenkin Metalheimin esiintyjiä katsellessa päädyin kuuntelemaan bändiä ja epäilen, että tämä tulee soimaan syksyn sateissa vielä muinakin iltoina kuin tänään.



Týr esittää musiikkinsa englannin lisäksi myös fäärin kielellä, joten lokeroidaan tämä kastiin 'bändejä joista et ymmärrä mitään'. Muutama kuukausi sitten tutustuin vähän samoissa fiiliksissä Eluveitie'hen, joka on myöskin soinut kajareista kiitettävästi. Muutenkin tänä kesänä on tullut kuunneltua paljon folk-bändejä, tiedä sainko sykäyksen tähän suuntaan Myötätuulirockissa vai missä. Nimimerkki Ensiferumin keikkoja odotellessa..

Onnekseni ilmeisesti myGRAIN, Moonsorrow ja Týr ovat samana päivänä Metalheimissä, eli Teatrian ollessa kyseessä perjantaina. Ajattelin maksavani 25e jopa myGRAINista, mutta kyllähän mulle lisää hyviä bändejä samaan rahaan aina kelpaa! Ehkäpä päivän esiintyjälistalta löytyy muitakin tutustumisen arvoisia bändejä, aika näyttää.

Nyt suuntaan lukemaan jotakin kevyttä, sillä vaikka koulua ole ollut viikkoakaan - niin oon ihan täynnä sitä, että ensin olet koulussa 7h, odotat tunnin kyytiä, syöt ja katsot telkkaria tunnin, teet läksyjä 2-3h, käyt suihkussa, syöt ja menet nukkumaan. Myöhemmin syksyllä tullee varmasti tunne, etten elä mitään muuta kuin koulua varten - osittain on jo nyt. Onneks kuitenkin syksyn suunnitelmat keikkojen suhteen näyttää varsin valoisilta, mutta niistä lisää sitten myöhemmin.

torstai 14. heinäkuuta 2011

Remember not to think too much and your trip will be numbingly pleasant. / Episode 666 - In Flames

Eiliseltä Kuopion reissulta kartutin levyhyllyäni parilla yksilöllä. Sonata Arctican Winterheart's Guild ja In Flamesin Whoracle tarttuivat mukaan kirpputorilta noin neljän euron kappalehintaan.

Levyjen ostaminen kirpparilta on kyllä kaksipiippuinen juttu, toisaalta haluaisi bändin saavan sen pienenkin osion levyn hinnasta, mutta toisaalta tuntuu tyhmältä ostaa täysin sama levy kymppiäkin kalliimmalla. Joka tapauksessa ärsyttää monien kirpparimyyjien tapa laittaa hinnat TARRALAPUILLA levyjen kansiin, c'moon ei se lähde siitä pois. Ja vaikka lähtisikin, söpö liimaläntti on ja pysyy. Jos olisi viitseliäisyyttä, niin voisihan sitä uudet kannet vaihtaa mutta se tuntuu aika typerältä.


Kuva In Flamesin sivuilta.

Mutta asiaan. Haluan päästä hypettämään juurikin tuota Whoraclea. In Flamesin pitkän tuotannon kolmas levy toimii allekirjoittaneelle järkyttävän hyvin! Vaikka levy on tullut ulos 1997 ja Flames on muuttunut paljon matkan aikana, on tässä levyssä ehkä jopa enemmän minua miellyttäviä biisejä kuin uusimmalla Sounds of Playground Fading:lla. Pelkäsin ostaessani, että jääköhän pyörimään levyhyllyn kätköihin "Paskaa alkutuotantoa, en kuuntele" -leiman kanssa, no ei jäänyt ei!

Levyn polkaisee käyntiin hidastempoinen Jotun, jonka kitarat herättivät oman mielenkiintoni ja lupailivat hyvää tulevasta. Eikä pettymystä tosiaan tullut. Örinät ja puhutut kohdat yhdistettynä hitaisiin riffeihin ovat erikoinen, mutta toimiva alotus levylle.



Bodom-maisesti käynnistyvä Food for the Gods tuo heti vertauspohjaa edelliseen biisiin ja bändi ei ole heikoilla nopeatempoisessakaan musiikissa. Tästä liu'utaan taasen hitaampaan Gyroscopeen, josta ainakin minä saan mielleyhtymän Northeriin, eikä se ole ainakaan paha asia.

Nelosraita, instrumentaalinen Dialogue with the Stars, on useamman kuuntelukerran jälkeen pistänyt joka kerta silmään (kai tässä tapauksessa korvaan?) enkä osaa päättää onko biisi erittäin toimiva ja vain erilainen kuin muu levy vai omituinen. Ehkä kallistun kuitenkin ensimmäisen suuntaan himppusen enemmän. Joka tapauksessa yksi harvoista instrumentaaleista, jotka minuun uppoavat edes jossain määrin.

Niskoille kyytiä taasen antaa vitosraita, eli The Hive, jonka tahtiin voisin kuvitella moshaavani yleisössä ihan kunnolla.

Noniin ja sitten päästäänkin ylistämään mun ehdotonta suosikkia koko levyltä, Jester Script Transfigured:ia. Matalalta puhutut kohdat biiseissä on mun rakkaudenkohde siitä lähtien kun opin ymmärtämään Cradle of Filthiä. Tässä biisissä on jonkin verran samantyyppistä tunnelmaa kuin useissa CoFin biiseissä. Hidas biisi yhdistettynä Andersin mataliin lauluihin ja A-osien puhekohtiin - rakkautta ensisilmäyksellä.



Tykitys jatkuu Morphing into Primalin tahtiin. Tästä biisistä en osaa oikein mitään sanoa, toimii levyn kokonaisuudessa hitaampien ja nopeampien biisien symbioosissa hyvin, mutta biisi itsessään jää vähän vaisuksi.

Worlds Within the Margin alkaa puheosiolla ja kuullostaa vähän tusinabändituotannolta hitaine tempoineen ja tasapaksujen örinöiden ansiosta. Ihan okei biisi.

Tästä laskeudutaankin nätisti Episode 666 -biisiin, josta tykkään kovasti. Kertsiä edeltävä kitarasoolotsydeemi yhdistettynä kertsin rytmiin on hemmetin toimiva yhdistelmä! "This is episode 666, destination chaos!" jos kaipaa päähän jumittuvaa biisiä, tässä on ainakin yksi sellainen.



Everything Countsissa päästään maistamaan jo hieman puhtaita lauluja, ehkä ensimmäistä kertaa tällä levyllä, pienissä määrissä kuitenkin. Ihan okei biisi, ei herätä juuri tunteita.

Levyn vika - ja nimikkobiisi Whoracle on instrumentaalinen ja nätti lopetus levylle. Yllättävä valinta ottaa levynnimi instrumentaalisesta biisistä, mutta varsin toimiva. Itseasiassa tämäkin soitinleikittely toimii minulle helskutan hyvin. Riittävän mielenkiintoinen ja ehkä hieman paikallaan junnaava melodia jättää mielelle pohdittavaa upeasta levystä. Biisi ikäänkuin nivoo koko levyn kokoon ja antaa rauhallisen fiiliksen jatkaa matkaa kohti uudempia levyjä.



perjantai 8. heinäkuuta 2011

The chance of a lifetime, how does it feel to be alive? / Leeches - In Flames

Tällä kertaa esittelyn alle otan varmaan jokaiselle tutun bändin, In Flamesin, mutta jota harva kuitenkaan on kuunnellut ihan tosissaan, tai mistäs minä tiedän. Itse tutustuin bändiin kunnolla muutama viikko takaperin, kaverin pyynnöstä. Yllätyin positiivisesti!

Kuva Kaaoszinen sivuilta.

In Flames on ruotsalainen bändi, sarjassamme Göteborg metalin kehittäjiä. Bändi on perustettu vuonna 1993, kun Ceremonial Oathin basisti Jesper Strömblad halusi tehdä erilaista ja uudenlaista musiikkia. Nykyään In Flamesin musiikkityyli on melodisen death metalin ja vaihtoehtometalin välissä, mutta myös ihan perinteisen heavyn vaikutteita on kuultavissa.

-09 kuuntelin itse melkoisesti death metal -bändejä, mutta nyt alkaa taas tämä pieni peikko sydämessä nostaa päätään. Folkin ja industrialin ohella tällä hetkellä iskee myös juuri tämä aikoinani rakastamani melodinen death, ehkäpä juuri siksi aika oli hyvin antoisa In Flamesiin tutustumiseeen. Tuotantoon en kuitenkaan ole ihan hirveästi kerennyt perehtyä, reilun viikon konetauon takia, mutta ne biisit, joita olen kuunnellut (lue jumittanut) ovat toimineet ihan sairaan hyvin.

Ensimmäinen biisi, johon tutustuin sattui olemaan aika tunnettu Cloud Connected, mutta biisi toimi silti äärettömän hyvin. Tsekatkaa vaikka!



Toinen ehdottomasti tutustumisen arvoinen biisi on Crawl Through Knives. Yritin saada tähän suoraa linkkiä tai edes jotain, mutta ei. Youtube lagitti koko netin. Jos kiinnostaa tutustua bändin maailmaan enemmän, niin kannattaa tsekata!

Bändin örinä- ja puhtaat vokaalit yhdistettyinä muuten toimivaan musiikkiin tietävät kyllä mun rakkautta. Toivottavasti joku muukin tykästyy tähän. Lähiaikoina voisin tehdä muitakin postauksia uusista bändistä, tai no ainakin sellaisista joihin tutustuin itse kunnolla vasta hetki sitten. Listalla voisi olla mm. Tiamat,  miltäs kuullostaisi?

sunnuntai 5. kesäkuuta 2011

There it was; revealed enigma of freedom, unclosing an unseen door . / Inis Mona - Eluveitie

Tällä kertaa esittelyvuoroon pääsee bändi, johon tutustuminen on roikkunut kuukausien ajan. Onneksi otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja iskin bändin nimen Spotifyyn ja siitä sitä lähdettiin syöksymään sveitsiläisen Eluveitien maailmaan.


Bändi on perustettu vuonna 2002 Sveitsin Winterthurissa ja musiikkityyli on jotakin folkmetalin ja melodisen death metalin välimaastossa. Muihin samantyylisiin bändeihin verrattaessa bändin vetonaula on jo kuolleen gallin kieliset sanoitukset. Osa biiseistä on englanniksi, mutta myös historian havinaa on monissa biiseissä kielen ja sanoitusten muodossa.


Säkkipilli ja muut perinteiset soittimet toimivat mun mielestä biiseissä todella hyvin kitaroiden sun muiden perusmetallisoittimien ohella. Folkin maailmaan eksyttyäni, ei sieltä ole ollut paluuta ja tällaiset bändit saavat yhä uudelleen ymmärtämään miksi tämä toimii. Eluveitien voi tänä kesänä nähdä Nummirockissa ja itse suuntaisin sinne, jossei festari sattuisi olemaan juhannuksena, harmi sinällään.

Mun kiinnostus historiaa ja varsinkin Skandinavian ja yleensäkin Euroopan historiaa kohtaan vaikuttaa suuresti siihen, miksi tällaiset bändit toimii muhun. On ihana, kun joku elvyttää perinteitä ja yrittää pitää niitä ihmisten mielessä ja tuntemina.

Tällä hetkellä mietityttää kovin myös lauantaiset bändit MTR:ssä, sillä päivä on melkoisen folk-vaikutteinen.  Katsotaan kuinka äijän käy - pari viikkoa aikaa päättää.

It's not in the way you look or the things that you say that you'll do. / Hold the Line - Toto

Voi vitsi. Nyt on sitten peruskoulu lopeteltu ja elämä edessä. Ikävä tulee ihmisiä ja tässä muutaman viikon sisällä on soinut niin eri tyyppisiä biisejä, kuin mitä yleensä, että pakko laittaa muutama tännekin. Näitä varmasti tulee syksyiltoina kuunneltua ja mietittyä menneitä. Mä alan tajuta vasta nyt, kuinka hieno luokka meillä oli. Vaikka seiskalle mennessäni kuvittelin, etten ikinä sopeudu meidän luokalle, niin nyt mulla on kauhea ikävä ihmisiä. Helposti niihin kiintyy, myös niihin ärsyttäviin.

Luokkaretkellä Hold the Line soi enemmän kuin usein. Käytiin siis pyörähtämässä Helsingissä ja tutustuin porukkaan vasta sillon kunnolla. Onneks oli sen jälkee pari viikkoa aikaa vielä hengailla.



Kevätjuhlan itkut jatkui vielä kotona, kun Lotta vinkkas tän biisin ja että viittaa aika paljo meidän luokkaan.
I wish nothing but the best for you too. ♥
Toivottavasti nähellään vielä isommallakin porukalla jossain. Pietään ainakin yhteyttä.



Poikien vakiosoittoäänen lyriikat pyörii päässä harvinaisen usein 'voittamaton änäris!'. Vittu. Mutta kyllä, tästä tulee mieleen niin meidän luokka ja melkeen päivittäin on tätä tällä viikolla kuullut useampaankin otteeseen. Tää päivä lienee poikkeus, jossei joku innostu tulemaan pyörähtämään meillä ja sitten kerätä porukkaa kokoon.



Muistoja ex-9B:stä on hyvien lisäksi myös niitä huonoja, mutta ikävä niitä tyyppejä silti tullee - ei voi mittään.

sunnuntai 29. toukokuuta 2011

You gotta get yourself a picture of what is going on. / Distortion Sleep - Soilwork

Taitaa käydä samalla tavalla mulle kuin keväällä 2009, jolloin Sandelsrockin esiintyjälistan perusteella tutustuin yhteen nykyiseen lempibändiini, Painiin. Tällä kertaa tutustumiskohteena on vaan Myötätuulen esiintyjät ja Soilwork. No ainakin sama kotimaa (Ruotsi) molemmilla.

Muutaman viikon sisällä olen löytänyt itseni yhä useammin kuuntelemasta Soilworkia ja löytänyt hyviä biisejä vaikka millä mitalla. Huvittavin yhtälö päässäni on kuitenkin muodostunut Distortion Sleepin ja Turmion Kätilöiden U.S.C.H!in välillä, joissa on yllättävän samankaltainen rytmi ja biisit muistuttavat ainakin mun korvassa toisiaan melkoisesti.



En edes tajunnut että just Distrortion Sleep on soinut Radiorockilla paaaljon ja siksi se kuullostaa muutenkin tutulta, mutta tänään se yhtälö saavutti myös mun tajunnan. Toivottavasti poikien keikka on yhtä hyvä, ku miltä musiikki kuullostaa!

Myös tähän seuraavaan biisiin oon ihastunut ihan tosissani. Huippua!



lauantai 12. maaliskuuta 2011

Close yet far - I've gone now. Safe and sound - I don't know how. / Not My Funeral - Children of Bodom

Ajattelin olla innokas fanityttönen ja päätin tutustua myös Machinae Supremacyn tuotantoon ennen viikon päästä olevaa keikkaa. Tässä mun ensimmäiseksi kuuntelema biisi, eikä se nyt niin kamalaa ollu.. Mielipide on vähän muodostumatta vielä, mutta nyt on neljäs biisi meneillään joten kaippa se on iha ymmärrettävää.



Luulin bändin olevan joku pikkunimi, joka on kiertueella mukana kerätäkseen kokemusta mutta Last FM:n mukaan bändillä on 10,760,153 soittoa (120,896 kuuntelijaa) ja vertailun vuoksi Mokomalla on 6,424,092 soittoa (70,516 kuuntelijaa). Eiköhän tämä lämppärinä toimi paremmin ku hyvin.

Palatakseni edellisen postauksen maisemiin voin enemmän Bodomin uusinta sieluntuotetta kehua, sillä se on soinu tässä kämpässä aika ahkerasti muutaman viime päivän aikana. Tykkään levystä tosi paljon, ja se on yllättävää, koska olen todennu että bändit ei yksinkertaisesti osaa tehä levyjä enää sillon ku minä niistä kiinnostuisin. Bodom on ensimmäinen joka teki poikkeuksen, peukut pystyyn että ainakin Nightwish yllättää yhtä positiivisesti. Myös Within Temptationin toivon pudottavan kunnon plätyn ilmoille.


Kuva IRC-Galleriasta.

Ensi viikonloppu tulee toivottavasti olemaan jees, koska se on mulle tän vuoden eka keikka. En yhtään pistä pahakseni pääsyä keikkasavun tunkkaisuuteen, sillä edellisen kerran sitä on haisteltu lähes neljä kuukautta sitten ja se ON paljon. Keväälle on tasaisin väliajoin tulossa kaikkea kivaa, mutta niistä sitten myöhemmin. Halusin vaan jakaa yllättymiseni tuosta Machinae Supremacystä, joka useamman kuuntelukerran jälkeen alkaa kuullostaa hiukan BFMV:ta.

torstai 27. tammikuuta 2011

I have to get on with this it's a decision for tonight. / I Am Nothing - Katatonia



Oi että, tutustuin tähän bändiin ihmisen kautta, joka tuskin sitä edes tiedostaa. Toisen kaverin lempibändi, tai ainakin yksi niistä, mutta väitti aina ettei tämä muka vois mulle toimia.  Oijoijoi, aivan ihana biisi. Lissäälissää vaatii mun korvat, pitänee tutustua tarkemmin. Toivottavasti muut toimii yhtä hyvin. Lyrriikat soppii kyllä tän päivän fiilikseen osittain, ei kyllä ihan kokonaan. Tämmösiä tuttavuuksia voisin ottaa lissääkin!

I Am Nothing


tonight I'm nothing
it doesn't matter where I've been
delay of reaction is
the unseen movie of this life

I remember one of my friends
telling me to go ahead

water on every side
there's a dead spot in my eye
if I listen close at night
there's something coming my way

like someone called my name
but I didn't care to look that way
I just fixed my eyes into the crowd
it would have been strange to turn around

if you would tell me that I was someone
then for a second I would think
just like I would try to consider
how it would feel to know

I have to get on with this
it's a decision for tonight
out to look for chances
it is murder of my mind

once I was someone new
I was chosen for a while
then with time I am changing
at least that is what they say

what is worth with being here
I pray so often for a change